به گزارش زومان، ماجرای اختلال در خدمات بانک ها گویا نقطه پایانی ندارد و در حالی که پنجشنبه گذشته شرکت خدمات انفورماتیک از برطرف شدن اختلالات خبر داده بود، اما گزارش ها حکایت از آن دارد که همچنان بخشی از خدمات بانکهای ملی و صادرات در ادامه فرایند بازگردانی و پایدارسازی سامانهها دچار اختلال شده است.
بررسیهای تسنیم نشان میدهد این وضعیت در امتداد آثار حمله سایبری پیشین بر زیرساختهای فنی و سامانههای متمرکز بانکی رخ داده است.
تیمهای فنی و امنیتی شرکت خدمات انفورماتیک در حال شناسایی منشا اختلال، ایمنسازی سامانهها و بازگردانی پایدار خدمات هستند.
این شرکت اعلام کرد که صیانت از اطلاعات و داراییهای مردم در اولویت قرار دارد و بر پایه بررسیهای انجامشده، هیچگونه دسترسی غیرمجاز به دادههای مشتریان گزارش نشده است.