بهگزارش زومان، علاءالدین رفیعزاده معاون رئیسجمهوری و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور، از اصلاح آییننامه نحوه جذب نیروی انسانی خبر داد.
این تغییرات در راستای اجرای «برنامه اصلاح نظام اداری دولت چهاردهم» انجام شده است.
در فرآیند پیشین، ۳۰ درصد از امتیاز داوطلبان به آزمون کتبی و ۷۰ درصد به مصاحبه و ارزیابیهای تکمیلی اختصاص داشت.
بر اساس مصوبه جدید شورای توسعه مدیریت، این نسبت معکوس شده است و اکنون ۷۰ درصد امتیاز بر پایه آزمون کتبی و ۳۰ درصد بر مبنای مصاحبه و سایر ارزیابیها محاسبه میشود.
رفیعزاده با اشاره به تدوین دستورالعمل مشخص برای مصاحبهها به ایسنا گفت:
تمامی آزمونهای استخدامی دولت چهاردهم بر همین اساس برگزار شدهاند.
برنامه اصلاح نظام اداری دولت چهاردهم در شش محور شامل ساختار کلان دولت، سرمایه انسانی، دولت هوشمند، ارزیابی عملکرد، بهرهوری و سلامت اداری تدوین شده است.
این برنامه در قالب ۴۸ اقدام و پروژه مشخص، مسیر اصلاح نظام اداری را ترسیم میکند و سازمان اداری و استخدامی مسئولیت نظارت بر اجرای آن را برعهده دارد.