چرا واریزی بازنشستگان تامین اجتماعی با فیش حقوقی نمیخواند؟
به گزارش زومان، واریز حقوق خرداد برای برخی مستمریبگیران تأمین اجتماعی با ابهام همراه شد؛ چون عددی که در حسابشان نشسته بود، با مبلغ درجشده در فیش حقوقی تفاوت داشت.
همین اختلاف این پرسش را ایجاد کرد که دلیل کمتر بودن مبلغ واریزی چیست؟
سازمان تأمین اجتماعی به این پرسش پاسخ داد و تاکید کرد: «تمام پرداختهای این سازمان بر اساس آیتمهای ثبتشده در فیش حقوقی انجام میشود و بانکهای عامل موظف هستند مبالغ ارسالی را مطابق جزئیات همان فیش به حساب مستمریبگیران واریز کنند.»
اما پس این اختلاف از کجا میآید؟
براساس گزارش ایسنا، بررسیها نشان میدهد در برخی موارد، بانک رفاه کارگران مبالغی را بابت اقساط تسهیلات، خریدهای اعتباری یا خریدهای اقساطی، مستقیماً از حقوق واریزی مستمریبگیران کسر میکند.
به همین دلیل ممکن است عددی که در نهایت به حساب فرد واریز میشود، با مبلغ خالص درجشده در فیش حقوقی تفاوت داشته باشد.
سازمان تأمین اجتماعی تأکید کرده است که شعب و مرکز تماس این سازمان به جزئیات تراکنشهای بانکی و اقساطی که از سوی بانکها کسر میشود، دسترسی ندارند. بنابراین اگر مستمریبگیری با اختلاف در مبلغ واریزی مواجه شده، باید موضوع را از مسیر بانک عامل خود پیگیری کند.