۲۲ خدمه نفتکش توقیف شده ایرانی برگشتند؛ پاکستان باز میانجی شد

جمعه 5 تیر 1405 - 18:04
مطالعه 1 دقیقه
ناوگان دریا
پاکستان ۲۲ خدمه نفتکش ایرانی را که پیش‌تر توسط آمریکا توقیف شده بودند، به جمهوری اسلامی ایران تحویل داد.
تبلیغات

به‌گزارش زومان به نقل از العربیه، ۲۲ تن از خدمه نفتکش ایرانی که توسط آمریکا توقیف شده بود، پس از انتقال به پاکستان، به ایران بازگردانده شدند.

العربیه در این گزارش مدعی شد این افراد ابتدا به پاکستان منتقل شده و سپس از طریق خاک این کشور به ایران تحویل داده شده‌اند.

با عین‌حال منابع رسمی در ایران تاکنون درباره صحت این خبر اظهار نظری نکرده‌اند.

محمد اسحاق دار وزیر خارجه پاکستان، پیش‌تر آمادگی کشورش را برای تسهیل بازگرداندن ایمن اتباع ایران از طریق خاک پاکستان اعلام کرده بود.

طبق بیانیه پیشین وزارت امور خارجه پاکستان، ملوانانی که در کشتی کانتینری توسکا بازداشت شده بودند، اواخر روز یکشنبه با هواپیما به اسلام آباد منتقل شدند. در این بیانیه اعلام شده بود که قرار است به مقامات ایرانی تحویل داده شوند.

دولت آمریکا در دوران ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ، در جریان سیاست‌های محاصره دریایی، اقدام به توقیف کشتی‌های ایرانی و بازداشت خدمه آن‌ها کرده است.

نظرات

© 1404 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب زومان تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.