به گزارش زومان به نقل از اتلتیک، وزارت امنیت داخلی ایالات متحده (DHS) سرانجام به تیم ملی ایران اجازه داد برای آخرین بازی مرحله گروهی خود مقابل مصر، یک روز زودتر از برنامه قبلی وارد خاک این کشور شود.
این تغییر در سیاستهای مهاجرتی پس از اعتراضهای مکرر کاروان ایران صورت گرفت. آنها معتقد بودند محدودیتهای سفر، توانایی تیم برای رقابت در تورنمنت را تحت تأثیر قرار داده است. یوزها حالا میتوانند روز چهارشنبه (دو روز قبل از بازی) از کمپ خود در تیخوانای مکزیک به سمت سیاتل پرواز کنند. این در حالی است که در بازیهای قبلی مقابل نیوزیلند و بلژیک، آنها فقط اجازه داشتند «یک روز» قبل از مسابقه وارد آمریکا شوند.
لجستیکِ فرساینده: پرواز بلافاصله پس از سوت پایان!
با وجود این یک روز وقت اضافه برای آمادهسازی، یک شرط سخت همچنان پابرجاست: تیم ایران باید بلافاصله پس از پایان بازی با مصر (که ساعت ۸ شب به وقت محلی آغاز میشود)، سیاتل را ترک کرده و به فاصله ۱۰۰۰ مایلی (حدود ۳ ساعت پرواز) به کمپ خود در مکزیک بازگردد.
امیر قلعهنویی، سرمربی تیم ملی، در این باره میگوید: «آنها گفتهاند باید فوراً برویم. ما واقعاً با این موضوع مشکل داریم و صادقانه بگویم، نمیدانیم چرا ما را بلافاصله برمیگردانند. خیلی عجیب است؛ انگار دیگران دارند برای ما برنامهریزی میکنند.» او در ادامه تأکید کرد: «تیم ما مظلومترین تیم کل جام جهانی است.»
بحران ویزا و غایبانِ پشت مرز
یک منبع نزدیک به تیم به «اتلتیک» خبر داده که ۱۳ نفر از کادر فنی و پشتیبانی ایران که در ابتدا ویزای آمریکا برایشان صادر نشده بود، همچنان ممنوعالورود هستند. این افراد هنگام عبور تیم از ترکیه به سمت مکزیک، همانجا ماندند و در طول مسابقات نتوانستند تیم را در خاک آمریکا همراهی کنند.