ائتلاف غول‌های انرژی در میدان گازی ابوظبی

پنج‌شنبه 4 تیر 1405 - 21:30
مطالعه 1 دقیقه
شرکت بی‌پی
شرکت نفتی بی‌پی (BP) در یک توافق راهبردی، با امضای قرارداد امتیاز پروژه «باب گس‌کپ»، برای نخستین بار به منابع گازی بالادستی در ابوظبی دست یافت.
تبلیغات

به گزارش زومان، رویترز خبر داد که شرکت بی‌پی (BP) امروز اعلام کرده است یک توافق‌نامه «امتیاز» با شرکت ملی نفت ابوظبی (ادنوک) و شرکای آن برای توسعه پروژه «باب گس‌کپ» در امارات متحده عربی امضا کرده است. این توافق ضمن اختصاص سهم ۱۰ درصدی به بی‌پی، نخستین دسترسی این شرکت به منابع گازی «بالادستی» در ابوظبی را رقم می‌زند.

شرکت بی‌پی یکی از بزرگترین شرکت‌های جهان از نظر درآمدی است که در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر و تمام زنجیره صنعت نفت و گاز فعالیت دارد.

بی‌پی اعلام کرد این پروژه که شامل سه مخزن در میدان خشکی «باب» است، انتظار می‌رود روزانه تا ۱.۵ میلیارد فوت مکعب گاز طبیعی تولید کند. این تولیدات، از تأمین خوراک داخلی و نیازهای گازی امارات و همچنین برنامه‌های توسعه صادرات گاز طبیعی مایع (LNG) شرکت ادنوک پشتیبانی خواهد کرد.

ادنوک مالکیت ۶۰ درصد از این امتیاز را در اختیار خواهد داشت و مابقی سهام بین سایر شرکا شامل توتال‌انرژیز، سی‌ان‌پی‌سی اینترنشنال ، اینپکس ، چاینا ژن‌هوآ اویل و جی‌اس انرژی تقسیم می‌شود. بی‌پی به عنوان «راهبر دارایی» برای میدان نفتی «باب»، که یکی از بزرگ‌ترین میادین نفتی خشکی در ابوظبی است، فعالیت خواهد کرد.

نظرات

© 1404 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب زومان تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.