به گزارش زومان، علیرضا سیاهپور، معاون ساخت و توسعه راهها در شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور، از اجرای پروژههای متعدد برای بهسازی و چهارخطهسازی محورهای منتهی به مرزهای مهران، شلمچه، خسروی، چذابه، تمرچین و باشماق خبر داد. او در گفتوگو با ایرنا اعلام کرد که این پروژهها با هدف افزایش ایمنی و تسهیل تردد زائران اربعین حسینی در حال اجراست.
به گفته سیاهپور طبق گزارش ارائه شده در نشست کمیته حملونقل و سوخت ستاد مرکزی اربعین، پیشبینی میشود در بازه زمانی ۲۵ تیر تا ۱۳ مردادماه امسال، حدود ۳.۶ میلیون نفر از این مرزها خارج شوند. برای تکمیل طرحهای زیرساختی در دست اجرا، حدود ۲ همت اعتبار مورد نیاز است.
او با اشاره به وضعیت محورهای مختلف گفت: در محور نقده به پیرانشهر ۵ کیلومتر آماده بهرهبرداری است و در محور باشماق نیز تقاطع گاران تکمیل شده و ۵ کیلومتر عملیات راهسازی در دست اجراست. در مسیر کرمانشاه به قصرشیرین نیز ۱.۵ کیلومتر از گردنه پاتاق و ۸ کیلومتر چهارخطهسازی در ورودی قصرشیرین در حال انجام است.
در محورهای منتهی به مرز مهران، رفع مقطع رانشی ایلام به مهران و اجرای تقاطع صالحآباد در دستور کار قرار دارد. همچنین در مسیر پایانه مرزی «شهید سلیمانی» ۳.۵ کیلومتر از محور به سه خطه ارتقا مییابد و پروژههای مشابهی در محورهای اهواز به چذابه و خرمشهر به شلمچه در حال اجراست.
این مقام مسئول افزود:
امیدواریم با تامین منابع مالی و تکمیل پروژهها، بتوانیم حداکثر ایمنی و آسایش را برای زائران اربعین حسینی در مسیرهای منتهی به مرزها فراهم کنیم.
سیاهپور اعلام کرد که علاوه بر پروژههای عمرانی، مقرر شده است استفاده از سرویسهای بهداشتی در مجتمعهای خدماتی آزادراهی برای زائران رایگان باشد و موکبهای دائمی نیز در مسیرهای اصلی ایجاد شود.
نظر شما درباره وضعیت زیرساختهای جادهای مرزهای اربعین چیست؟