روبیو: گفت‌وگوهای فنی با ایران هفته آینده از سر گرفته می‌شود

چهارشنبه 3 تیر 1405 - 22:00
مطالعه 1 دقیقه
مارکو روبیو
وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد که مذاکرات فنی ایران و آمریکا هفته آینده از سر گرفته می‌شود
تبلیغات

به گزارش زومان به نقل از آناتولی، مارکو روبیو وزیر امور خارجه آمریکا در جمع خبرنگاران در کویت اعلام کرد که گروه فنی ایران و آمریکا هفته آینده دوباره تشکیل جلسه خواهد داد.

او افزود:‌ گروه فنی احتمالا در روزهای ۲۹ یا ۳۰ ماه جاری دوباره تشکیل جلسه خواهد داد.

فکر می‌کنم آنها به سوئیس برمی‌گردند. بنابراین، اما در هر صورت، گروه فنی دوباره تشکیل جلسه خواهد داد، فکر می‌کنم روز سی‌ام همین ماه باشد.
- مارکو روبیو

او جزئیات ترکیب این مذاکرات را هم روشن کرد.

به گفته روبیو، افرادی از وزارت امور خارجه، وزارت انرژی و سایر نهادها در این گفت‌وگوها حضور خواهند داشت.

وزارت امور خارجه پاکستان نیز صبح امروز اعلام کرد مذاکرات در سطح فنی، پس از یک وقفه موقت، هفته آینده از سر گرفته می‌شود.

او با اشاره به اینکه ایالات متحده انتظار دارد ایران به تعهدات خود ذیل توافق موقت عمل کند، ادعا کرد: تعلیق تحریم ها برای ۶۰ روز است و اگر آن ها به تعهدات خود عمل نکنند امکان بازگشت وجود دارد.

روبیو همچنین گفت: ایالات متحده هیچ اقدامی انجام نخواهد داد که امنیت متحدانش در منطقه را تضعیف کند.

او در بخش پایانی سخنانش به لبنان پرداخت و تاکید کرد: آمریکا امیدوار است دولت مشروع و مستقل لبنان همچنان بتواند بخش‌های بیشتری از خاک خود را کنترل و تامین امنیت کند.

نظرات

© 1404 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب زومان تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.