رکوردشکنی ترافیک اینترنت در شب بازی ایران و بلژیک
به گزارش زومان، آمارهای شرکت ارتباطات زیرساخت نشان میدهد ترافیک اینترنت کشور در شب ۳۱ خردادماه به ۷.۵۶ ترابیت بر ثانیه رسیده است. این رقم در حالی ثبت شد که از پنجم خرداد ۱۴۰۵، پیک ترافیک مصرفی از ۵.۵۰ ترابیت بر ثانیه فراتر نرفته بود.
زومیت نوشته است که نمودارهای ترافیکی سایت IRIX نشان میدهد مصرف اینترنت در ساعتهای ۲۳:۲۲ و ۰۰:۲۲ به اوج خود رسیده است. این افزایش ترافیک از ساعت ۲۲:۳۰ و همزمان با شروع مسابقه فوتبال ایران و بلژیک آغاز شد.
بر اساس دادههای موجود، ترافیک اینترنت در زمان بین دو نیمه با افت مواجه شد و پس از آن به رکورد جدیدی دست یافت. تهران، تبریز، اصفهان و مشهد به ترتیب بیشترین میزان مصرف اینترنت را در این بازه زمانی به خود اختصاص دادند.
پیش از این، مسابقه ایران و نیوزلند در روز سهشنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۵ نتوانسته بود رکورد ترافیک را جابهجا کند. در آن مسابقه، حداکثر پهنای باند مصرفی روی عدد ۵.۴۹ ترابیت بر ثانیه متوقف شده بود.
کارشناسان دو احتمال را برای توقف رشد ترافیک در بازی ایران و نیوزلند مطرح میکنند. احتمال نخست، تعداد کمتر تماشاگران به دلیل برگزاری مسابقه در ساعت ۴:۳۰ صبح است و احتمال دوم، وجود اختلال در شبکه که باعث اشباع مصرف در سطح ۵.۵ ترابیت بر ثانیه شده بود.
در بازی ایران و نیوزلند، کلادفلر با اختلال شدیدی مواجه شده بود که حجم تبادل دادهها را نسبت به هفته قبل کاهش داد.
با این حال، نمودارهای ۲۴ ساعت اخیر کلادفلر نشان میدهد اختلالها نسبت به هفته گذشته کاهش یافته است.