لاریجانی: اگر آمریکا به ایران حمله کند پایگاه‌های نظامی‌اش را ویران می‌کنیم

چهارشنبه 22 بهمن 1404 - 20:14
مطالعه 1 دقیقه
علی لاریجانی
علی لاریجانی با بیان اینکه راه گفت‌وگو باز است،گفت: اما تهدید آمریکا از نظر ایران بی‌پاسخ نمی‌ماند و اگر حمله کند پایگاه‌هایش را هدف می‌گیریم.
تبلیغات

به گزارش ایرنا، علی لاریجانی دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران، در سفر به دوحه با شبکه الجزیره گفت و گو کرد. در ادامه اظهارات علی لاریجانی را می‌خوانید:

  • تهران تاکنون هیچ پیشنهاد مشخصی از سوی ایالات متحده آمریکا دریافت نکرده و آنچه در مسقط عمان انجام شده، صرفاً تبادل پیام‌ها بود.
  • مذاکرات با واشنگتن همچنان ادامه دارد.
  • کشورهای منطقه برای موفقیت این گفت‌وگوها تلاش می‌کنند و موضع جمهوری اسلامی ایران نسبت به مسیر مذاکره، موضعی مثبت است.
  • ایالات متحده به این جمع‌بندی رسیده است که باید رویکردی متفاوت از گزینه نظامی در قبال ایران در پیش بگیرد و ورود واشنگتن به روند مذاکرات را نشانه حرکت به سمت «مسیر عقلانی» است.
  • هیچ مذاکره‌ای درباره موضوعی غیر از برنامه هسته‌ای در جریان نیست.
  • گفت‌وگوها صرفاً در چارچوب پرونده هسته‌ای دنبال می‌شود
  • در خصوص نداشتن سلاح هسته‌ای، میان ما و آمریکا زمینه مشترک وجود دارد.
  • هیچ بحثی درباره «صفر کردن غنی‌سازی» وجود ندارد و ایران به غنی‌سازی برای حوزه‌های انرژی و تولید دارو نیاز دارد.
  • اسرائیل به دنبال بهانه‌جویی برای شعله‌ور کردن جنگ است و تنها ایران را هدف قرار نداده، بلکه ثبات کل منطقه را نشانه گرفته است.
  • اگر ایالات متحده به ما حمله کند، پایگاه‌های نظامی آن در منطقه را هدف قرار خواهیم داد.
  • نقش قطر را در روند میانجی‌گری مثبت بوده است.
  • جمهوری اسلامی ایران فناوری هسته‌ای را از کسی دریافت نکرده، بلکه با تکیه بر توان داخلی به آن دست یافته است.

نظرات

© 1404 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب زومان تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.