تهران غرق دود؛ آلودگی هوا در پایتخت شدت می‌گیرد

دوشنبه 6 بهمن 1404 - 18:47
مطالعه 1 دقیقه
آلودگی هوای تهران
اداره کل هواشناسی استان تهران از افزایش آلودگی هوا و کاهش کیفیت آن تا چهارشنبه خبر داد.
تبلیغات

به گزارش زومان، اداره کل هواشناسی استان تهران بر اساس نقشه‌های هواشناسی اعلام کرد طی سه روز آینده آسمان استان صاف تا قسمتی ابری و در برخی ساعات همراه با وزش ملایم تا متوسط باد خواهد بود.

طبق خبر ایسنا، این اداره کل با اشاره به هشدار آلودگی هوا که پیش‌تر برای بازه یکشنبه تا چهارشنبه صادر شد، اعلام کرد به دلیل پایداری و سکون نسبی جو و نبود وزش باد قابل‌ملاحظه، به‌ویژه در مناطق پرتردد شهری، غلظت آلاینده‌های جوی افزایش یافته و کیفیت هوا کاهش خواهد یافت. برای روزهای دوشنبه و سه‌شنبه (۶ و ۷ بهمن‌ماه) تشدید کاهش کیفیت هوا و در برخی ساعات کاهش دید پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس این گزارش، از اواخر وقت چهارشنبه (۸ بهمن‌ماه) با نفوذ سامانه بارشی، افزایش ابر و بهبود نسبی کیفیت هوا مورد انتظار است. در این بازه در برخی ساعات بارش باران و برف، وزش باد و در ارتفاعات استان بارش برف و مه تا روز پنجشنبه (۹ بهمن‌ماه) پیش‌بینی شده است. همچنین وزش باد نسبتاً شدید تا شنبه (۱۱ بهمن‌ماه) ادامه خواهد داشت.

وضعیت آسمان تهران در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه

هواشناسی استان تهران همچنین اعلام کرد آسمان تهران فردا (۷ بهمن) صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی و در برخی ساعات افزایش ابر خواهد بود و حداقل دما ۳ و حداکثر دما ۹ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

همچنین برای روز چهارشنبه ۸ بهمن نیز آسمان صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی، به‌تدریج افزایش ابر، گاهی وزش باد و از اواخر وقت بارش پراکنده با حداقل دمای ۵ و حداکثر دمای ۱۱ درجه سانتی‌گراد اعلام شده است.

نظرات

© 1404 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب زومان تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.