به گزارش زومان، با بسته شدن پرونده ثبتنام در جدیدترین دور عرضه محصولات ایرانخودرو در روز شنبه ۲۹ آذر، یک آمار شگفتانگیز نمایان شد: ۱۰ میلیون و ۴۵۰ هزار نفر برای خرید خودرو صف کشیدهاند. این عدد به آن معناست که از هر هشت ایرانی، یک نفر شانس خود را در این ماراتن آزموده است.
زمان اعلام نتیجه قرعهکشی ثبتنام ایرانخودرو
این هجوم بیسابقه، خودروسازان را وادار کرده تا به دلیل فاصلهی عمیق میان تولید محدود و تقاضای سرسامآور، فروش را از طریق قرعهکشی انجام دهند. آنطور که فارس گزارش داده، برندگان خوششانس این دور، فردا، دوشنبه اول دی ماه، مشخص خواهند شد.
عدم اعلام آمار تعداد خودروهای قابل عرضه
اما چه چیزی این تب تند را در جامعه شعلهور کرده است؟ پاسخ در اختلاف قیمت ویرانگر میان کارخانه و بازار آزاد نهفته است. برندگان این قرعهکشی میتوانند خودروهایی مانند سورن، پژو و هایما را با سودی بین ۲۰۰ تا ۹۰۰ میلیون تومان در بازار بفروشند؛ جذابیتی که مقاومت در برابر آن برای میلیونها نفر غیرممکن است.
با این حال، نگاهی به گذشته این قرعهکشیها، واقعیت تلخی را آشکار میکند. از مهرماه امسال، ایرانخودرو چهار دوره فروش برگزار کرده که در سه دوره قبلی، با وجود ثبتنام میلیونی، مجموع خودروهای عرضهشده به سختی به ۱۵۰ هزار دستگاه رسید.
و اما نکتهی نگرانکننده برای این دور کجاست؟ ایرانخودرو هنوز بهطور رسمی اعلام نکرده است که در برابر این اقیانوس ۱۰.۵ میلیون نفری متقاضی، چند خودرو برای عرضه در چنته دارد.
شما هم در این قرعهکشی ثبتنام کردهاید؟ فکر میکنید شانس برنده شدن چقدر است؟