آغاز فروش اقساطی خودروی لوکس چینی؛ جزئیات قیمت هونگچی H5 در ایران
به گزارش زومان، این روزها که بازار خودرو با محصولات چینی اشباع شده است، یک محصول لوکس بیش از همه به چشم میآید. هونگچی H5؛ خودرویی که شرکت بهمن موتور بنا دارد فروش اقساطی آن را از هشتم آذرماه ۱۴۰۴ آغاز کند.
هونگچی H5؛ جایگزینی برای غولهای غایب
هونگچی H5 با برچسب قیمتی حدود سه میلیارد و ششصد تا هفتصد میلیون تومان در بازار آزاد، یک مدعی جدی برای شکستن رکورد قیمت سدانهای چینی است؛ این در حالیست که قیمت نقدی این محصول برای فروش نقدی، چهار میلیارد و 100 میلیون تومان در نظر گرفته شده است و تحویل فوری، ۳۰ روز کاری پس از واریز وجه و تحویل مدارک انجام میشود و سود انصراف سالیانه ۱۷.۵٪ و جریمه تأخیر ماهانه ۲.۵٪ لحاظ شده است.
در فروش اقساطی، خریداران میتوانند با پیشپرداختی حدود دو میلیارد و 500 میلیون و دو میلیارد و 900 میلیون تومان و بازپرداخت طی ۱۲، ۱۸ یا ۲۴ ماه، خودرو را تحویل بگیرند؛ مبلغ هر قسط با فواصل ۳ ماهه پرداخت میشود و تعداد اقساط بین ۴ تا ۸ قسط متغیر است، به طوری که با افزایش مدت بازپرداخت، مبلغ قسط کمتر اما پیشپرداخت بالاتر خواهد بود.
قیمت تمام شده این محصول با پیش پرداخت دو میلیارد و 500 میلیون تومانی و بازپرداخت 18 ماهه، (مجموع مبلغ اقساط دو میلیارد و 100 میلیون تومان) حدود چهار میلیارد و 600 میلیون تومان است که حدود 300 میلیون تومان بیشتر از خرید نقدی خواهد بود.
داستان ورود هونگچی H5 به ایران
اما داستان ورود H5 به ایران، خود یک قصه جالب است. این خودرو قرار بود در سال ۱۴۰۰ توسط «پرشیا خودرو» و «مانیان خودرو» به بازار ما راه پیدا کند، اما پیچوخمهای تولید و واردات، این رویا را ناکام گذاشت. در همین فاصله، هونگچی H5 یک نسل کامل تغییر کرد و حالا این بهمن موتور است که از طریق شرکت تازهتاسیس خود، بیام کارز (BM Cars)، موفق شده این سدان را به ایران بیاورد؛ خودرویی که اولین بار در نمایشگاه خودرو تهران ۱۴۰۲ رونمایی شد و حالا آماده تحویل است.
سازنده خودروی تشریفاتی مقامات رسمی حزب کمونیست
برای بسیاری، نام هونگچی با تصویری از خودروهای تشریفاتی و مقامات رسمی حزب کمونیست چین گره خورده است. این برند، که از سال ۱۹۵۹ فعالیت میکند، قدیمیترین خودروساز چین است اما هرگز یک برند مردمی نبوده.
هونگچی همیشه برای خواص، خودرو ساخته است. اما در سال ۲۰۱۳، این خودروساز کهنهکار پوستاندازی کرد و با محصولاتی مدرن، لوکس و گرانقیمت، تعریف جدیدی از خود به دنیا ارائه داد.
عرضه اقساطی این خودرو، امکان دستیابی به یک سدان لوکس و متفاوت را برای گروهی از متقاضیان نزدیکتر میکند و باید دید میتواند موفقیت دومین محصول وارداتی بیام کارز، پس از کراساور بستیون T77 PRO، را تکرار کند؟
نظر شما درباره آینده سدانهای لوکس چینی در بازار ایران چیست؟ دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.