پیش‌فروش جدید سایپا؛ شانس سود در کدام خودرو بیشتر است؟

شنبه 6 دی 1404 - 17:47
مطالعه 2 دقیقه
خودرو سایپا
طرح پیش‌فروش جدید سایپا فرصتی با سود 40 تا ۶۰ درصدی است. اما در این بازار پرنوسان، ثبت نام کدام ماشین جیب شما را پرپول‌تر می‌کند؟

 درست دو روز دیگر، یعنی ۸ دی ماه، ماراتن جدیدی برای ثبت‌نام در طرح پیش‌فروش محصولات سایپا آغاز می‌شود. این بار اما قصه کمی متفاوت است؛ طرحی ویژه برای آن‌هایی که خودروی فرسوده دارند و می‌خواهند عطای ماشین قدیمی‌شان را به لقایش ببخشند و یک خودروی صفر کیلومتر سوار شوند. در این سبد خرید، سه گزینه روی میز است: ساینا  S، کوییک GXR-L و کوییک GX-L . اما سوال اصلی این است: خرید کدام‌یک از این‌ها، سود بیشتری در جیب ما می‌گذارد؟

 قبل از اینکه ماشین حساب برداریم، باید یک نکته‌ حیاتی را در نظر بگیرید: صبر ایوب! تحویل این خودروها برای سال آینده، یعنی بازه خرداد تا آذر ۱۴۰۵ برنامه‌ریزی شده است. قیمت نهایی کارخانه هم به نرخ روز تحویل محاسبه می‌شود. پس ما عملاً داریم روی قیمتی شرط می‌بندیم که هنوز وجود ندارد. اما اگر بخواهیم با «خط‌کش امروز» و شرایط فعلی بازار حساب و کتاب کنیم، اعداد و ارقام حرف‌های جالبی برای گفتن دارند.

ساینا S: اختلاف ۶۱ درصدی کارخانه و بازار

 اولین گزینه و شاید جذاب‌ترین آن‌ها، ساینا S با استانداردهای ۸۵گانه است. قیمت فعلی کارخانه این خودرو حدود ۵۰۴ میلیون تومان است، اما در کف بازار امروز به طور میانگین ۸۱۰ میلیون تومان معامله می‌شود. این یعنی یک شکاف قیمت ۳۰۶ میلیون تومانی! به زبان ساده‌تر، اگر همین امروز ماشین را تحویل می‌گرفتید، سودی معادل ۶۰.۷ درصد نصیبتان می‌شد.

 نکته جذاب‌تر اینجاست که برای ورود به این بازی، پیش‌پرداخت این خودرو ۲۵۲ میلیون تومان تعیین شده که نسبت به رقبایش رقم معقول‌تری است. البته فراموش نکنید که نوبت تحویل این خودرو دیرتر از بقیه، یعنی آبان تا آذر ۱۴۰۵ است.

نوع خودرو

پیش‌پرداخت (میلیون تومان)

قیمت کارخانه (میلیون تومان)

قیمت روز (میلیون تومان)

اختلاف قیمت کارخانه و بازار

سود (درصد)

ساینا S با استاندارد 85 گانه

252

504

810

306.0

60.7

کوییک GXR-L با رینگ فولادی و ترمز ESC

309.2

516.04

802

286.0

55.4

کوییک GX-L با ترمز ESC

293.7

587

801

214.0

36.5

کوییکGXR-L: اختلاف ۵۵ درصدی کارخانه و بازار

 دومین مسافر این طرح، کوییک GXR-L مجهز به ترمز ESC است. قیمت کارخانه‌ای این مدل ۵۱۶ میلیون تومان است و در بازار آزاد حدود ۸۰۲ میلیون تومان قیمت خورده است. ماشین حساب می‌گوید اینجا با یک اختلاف ۲۸۶ میلیون تومانی روبرو هستیم که معادل سودی ۵۵ درصدی است. برای ثبت‌نام این مدل باید حدود ۲۹۳.۷ میلیون تومان پیش‌پرداخت داشته باشید، اما خبر خوب اینکه تحویل آن کمی زودتر و در تابستان سال آینده است.

کوییک GX-L: اختلاف ۳۶ درصدی کارخانه و بازار

 و اما گزینه سوم، کوییک GX-L با رینگ فولادی. قیمت کارخانه ۵۸۷ میلیون و قیمت بازار ۸۰۱ میلیون تومان است. در اینجا حاشیه سود به ۲۱۴ میلیون تومان یا همان ۳۶.۴ درصد کاهش می‌یابد که کمترین میزان در بین این سه خودرو است. ضمن اینکه باید پیش‌پرداخت سنگین‌تر ۳۰۹ میلیون تومانی را هم برایش بپردازید.

 در نهایت، اگر به دنبال بیشترین بازدهی سرمایه هستید و عجله‌ای هم برای تحویل خودرو ندارید، فعلا به نظر می‌رسد ساینا S با کمترین قیمت کارخانه و بیشترین اختلاف قیمت با بازار، همان «برگ برنده» این طرح پیش‌فروش باشد.

به نظر شما کدام خودروی سایپا ارزش بیشتری برای ثبت‌نام دارد؟ نظرات خود را بنویسید.

نظرات

© 1404 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب زومان تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.