برقراری خط ارتباطی ایران و آمریکا در تنگه هرمز؛ سپاه تکذیب کرد
سخنگوی سپاه در واکنشی صریح، ادعای برقرار شدن خط مستقیم بین ایران و آمریکا درباره تنگه هرمز را رد کرد. پیام او که در عکس منتشر شد کوتاه بود: این موضوع «دروغ محض» است و «به شدت تکذیب» میشود.
بهگزارش زومان، این واکنش در پی خبری مطرح شد که پرس تیوی به نقل از مقامات امریکایی منتشر کرده بود.
شبکه پرس تیوی صدا و سیمای ایران اعلام کرده بود که مطابق بیانیه پایانی مذاکرات زوریخ که توسط دو میانجی صادر شد، یک خط ارتباطی بین طرفین ایجاد شده است. در همان روایت، هدف این خط ارتباطی جلوگیری از بروز حوادث در تنگه هرمز عنوان شده بود؛ حوادثی که ممکن است به درگیری نظامی منجر شود و نیز اجرای مفاد بند پنج یادداشت تفاهم اسلامآباد را دنبال کند.
سخنگوی سپاه این ادعا را از اساس رد کرد و نوشت:
«به دنبال ادعاهای مقامات آمریکایی مبنی بر برقرار شدن خط مستقیم بین ایران و آمریکا در خصوص تنگه هرمز، اعلام میشود این موضوع دروغ محض است و به شدت تکذیب میشود.»
او ادامه داد: «این اتفاق نیفتاده و نخواهد افتاد. تنگه هرمز سرزمین ایران است و هیچ ارتباطی با آمریکا ندارد.»